PROVODOV - byl lepší!!

18.04.2010 20:45

                                            

Parafráze známého citátu:
"Hrdý tým Starkova padl, přestože si všichni plnili své povinnosti." 
"Hrdý tým Starkova padl, protože každý si plnil jen své povinnosti!"

No nic lepší mě dnes nenapadá, první poločas - jako vždy mizerný, ale šance i byly. Druhý poločas bojovný, stálo to hodně sil, to vím, ale prostě chyběl duch a základní fotbalové dovednosti. Zase jednou to byl jen klasický "starkovák", nepřesná nakopávaná, zpracování míče mizerné, přihrávky jsem neviděl, střelba - ani si nevzpomínám. Dnes nemá cenu hodnotit indivindy výkony, na hranici (možná i nad) svých možností hrál jen Martin Šmatlán! Destrukce dobrá u Martina Houšťka! Jinak to bylo individuálně i kolektivně, proti dobrému, fotbalovějšímu soupeři, naprostá mizerie!

Jo ještě jeden:

Víte jaký je rozdíl mezi minižáky Starkova a A týmem? Naprostý!  Malí kluci rádi trénujou, poslouchaj kouče, snaží si kombinačně přihrávat a hlavně se chtějí bavit kolektivní hrou zvanou fotbal!

Tedy dnes jen krátce, abych neměl zas polovinu uražených. Soupeř přijel s jasnou taktikou, na kterou jsem tým připravoval. Dlouhé nákopy, dobré individuální stahování nakoplých balonů, kombinační naražení míče se zálohou a následný pokus ohrozit branku. Naše protihra! Od branky jsme neukopli balón, a když náhodou jo, tak ho nikdo  v aktivním pohybu nepřijímal, navíc málokdo ustál osobní souboj, a i když to tak nějak dopadlo, tak následně  při indivindy probíječkách hned míč borci ztráceli. Když už soupeř zazmatkoval, tak i situaci 3 na 2 jsme řešili bez kombinace, rozpleském o nejbližšího protihráče a navíc z toho byl většinou atak do naší rozhozené defenzivy.(fyzička,vůle, hlava a míčové dovednosti) Naprostou tragédii je kopání rohů, kdy naši hráči prostě neukopnou balón, natož přesně!, většinou to končí nastřelením prvního hráče soupeře, který založí okamžitě nebezpečný brejkový protiútok. Aut by měl být výhodou, ale kdo ho u nás umí hodit tak, aby sudí uznal, že je to aut v souladu s pravidly a né zahození pytle s bramborami. Když se to i povede, nebo sudí přehlédne, tak je z toho většinou opět nebezpečný protiútok. Standartka z před 16!!! Jak může být úspěšná?? Když naše "laňka" přitáhne do střeleckého koridoru soupeřovic srnce na odstřel!! To fakt bolelo! Největší katastrofa naší hry?  Přechod z obrany do útoku a zapojit do toho ještě kývající se kobry na záloze. (potřeboval bych alespoň jednu kývající se kobru vyměnit za flusací, jsou prý mnohem nebezpečnější!)  Věc dlouhodobě nemožná, neřešitelná, protože v týmu nemáme víc hráčů, kteří jsou schopni a ochotni hrát kombinační hru - tedy řežeme a řežeme.  Smutné je, že je úplně jedno, jestli jde o přihrávku na 2, 5,8,10,15,20m, (dál už nikdo balón neukopne), nebo aby někdo dokonce přihrávkou uměl přenášet hru. Jsou to naprosté fotbalové základy, a proto jsou naprosto liché řeči, že se na trenink nesejdeme. Toto můžou účinně trénovat i  2-6hráčů, kteří se náhodou spletou a přijdou v pátek na bagotrénink! No prostě jsme zbytečně odevzdali soupeři všechny tři body! Když to tak zpětně bez emocí vemu, soupeř byl jasně fotbalovější 5,6 i 7 kombinačních přihrávek v jedné akci mu nedělalo problém a fyzicky byl také lepší a hlavně pohyblivější, ale vyložené šance si taky netvořil!  Penda v poslední minutě prvního poločasu byla naprosto jasná, osobně si myslím, že  zbytečná. Stane se! 0 - 1  V druhé půlce Vašek podržel, rána z levé strany byla dozajista gólová!! No a nic víc soupeř taky nevyprodukoval! Asi dle starkovského chorálu by se dalo říci "obrana jako skála"? ale o záloze  se nedá říci, že byla výkonná a na místě a o útoku se rozhodně nedá říci, že góly s přehledem dává.  Na konci se "sokolíci" alespoň zvedli k poslednímu náporu a bojovali a bojovali a soupeře přeci jenom přinutili bát se o výsledek. Bohužel, neschopnost si přihrát, prosadit se jeden na jednoho a najít v týmu "ducha" na nezjištnou přihrávku, z které by šla hra do střely, která by vedla ke gólu, prostě nebyla, a tak si soupeř odvezl tři body. Šťastné body! Za umělecký(fotbalový) projev, oprávněně! Boj, vyčerpávající boj až v druhém poločase prostě někdy na soupeře nestačí a k bodům nevede! Lád st.( "sokol" i nezaujatý divák to viděl a trpěl!)

Výpis ze zdravotní dokumentace kouče domácích:

to není radost, to je šílenství!!

 

 

Zpět

Anketa

Dáte nějakému borci hlas???

Celkový počet hlasů: 40

Diskusní téma: PROVODOV - byl lepší!!

Datum 23.04.2010

Vložil Adam Lád

Titulek anketa

Odpovědět

je sice pozdě, tak třeba námět na anketu příští týden:

KOLIK DÁ DIBLA PŘIHRÁVEK?
a nebo:
KOLIK DÁ DIBLA ÚSPĚŠNÝCH PŘIHRÁVEK? :)

Datum 19.04.2010

Vložil Adam Lád

Titulek re: zamyšlení

Odpovědět

za kameru budu jen rád.. a kdyby byly pedometry, tak bych se taky nezlobil.. myslím, že jsme se báli hrát od zadu a dlouhé nákopy jsou problematické, protože přijmutí je velice nízkoprocentní a pokud útočník hlavou prodlužuje za sebe, tak takřka nulová šance něco vytvořit.. vím, že toho sám poslední dobou moc neuhraju, ale opravdu bychom mohli zkusit ten míč stáhnout a dát na tu zálohu.. za 1. bychom měli alespoň nějaké míče a za 2. bychom se všichni méně unavovali, protože by to chodilo postupněji a teoreticky bychom měli podstupovat méně osobních soubojů, které jsou vysilující. Myslím, že Provodováci (Láďa Bensch i ten druhej) nám to docela dobře ukázali, takže když už se bojí zadek, tak už se nesmí bát předek.. Nevím, jestli to někdo čte, ale zkuste se nad tím zamyslet..

Datum 19.04.2010

Vložil Jirka Lád

Titulek Re: re: zamyšlení

Odpovědět

Něco na tom je bratře. Ale víš, že zadek hraje podle toho, jak hraje záloha a útok. Pokud vidí, že útok i záloha ztrácí balony a že se nikdo pro balon téměř nehne, pak chápu, že pálí co nejdál od nich. Proto je důležité nabízet se na autech a chodit si pro míče i dozadu a treba zpočátku hned nahrát a netočit se. Hrát na jistotu. Kluci tak získají pocit balonu a tolik potřebný klid. Pak budou hrát přes zálohu a někdy zkusí přímo útok a nebude docházet k soubojům a ztrátám plynoucí z neustálých nakopávaček.
Dokud tohle všichni nepochopí a na všech postech nebudou lidi kteří to vážně hrát chtějí, tak se bude hrát kopaná... :(

Datum 20.04.2010

Vložil Adam Lád

Titulek Re: Re: re: zamyšlení

Odpovědět

No já na auty opravdu chodil.. řekl bych že na víc než 75% určitě.. a dozadu pro balon jsem se taky snažil a myslím, že i nahrával bez otáčení.. samozřejmě někdy něco uskočí, ale to se stane každému.. problém je, že u nás "hrát na jistotu" znamená to křápnout po lajně dopředu a ne dát to nejbližšímu záložníkoj a naběhnout si.. ale u nás většinou dostaneš balón a většina koukají, co s tím uděláš.. útok se rozbíhá dopředu, pravá záloha taky.. o postupném překonávání obrany si můžem nechat jen zdát..

Datum 19.04.2010

Vložil Lád st.

Titulek Re: re: zamyšlení

Odpovědět

Můžu to jen vše podepsat. Jen bezhlavě nakopávat je věc ztráty fotbalové sebedůvěry a alibi. Na nakopávanou má právo stoper, když je pod tlakem, nebo presovaný nezajištěný hráč! Někdy se to může zkusit, když je to o gól a konec se blíží. Ale má to jednu podmínku, alespoň 5-6 hráčů musí být v 16 a někdo tam musí umět míč nakopnout. Ty ploché mrchy, které jsme předváděli, jsou dobré na dvě věci pr...a na h...., a navíc vždy založí jen brejk soupeře!!

Datum 19.04.2010

Vložil Jirka Lád

Titulek Zamyšlení

Odpovědět

Příští týden vezmu hoši kameru a natočím Nám to. Pak nebude potřeba domněle oprávněně argumentovat k letmé výtce. Na hřišti s Váma teď být nemohu, ale tohle pro Nás udělám. Snad to některé probudí ze sna a uvědomí si, že na tom něco a je, spadnou o kousek dolu, aby mohli opět růst. Některé to snad přiměje i přemýšlet, proč a s kým ten fotbal vlastně hraju? Hrajou ho se mnou rádi i ostatní? Zásadní by měla být i otázka: Proč na mě ti "vlastní" diváci křičí?!?

Nehledejme chybu v ostatních a začněme u sebe. Pokud se nezměnila hymna, tak to snad "Nehrajme to za trest a pro nikoho"...?!? Nebo ano?

Datum 19.04.2010

Vložil Lád st.

Titulek Re: Zamyšlení

Odpovědět

V Machově to bude optimální, seženu stativ, kazetu, dobiju baterky do kamery, namluvím komentář. Snad to následně zpracuješ digitálně na DVD, dřív než budu úplně šedívý a šílený. Možná by pak bylo velmi zajímavé si sednout společně, prohlédnout a týmově okomentovat. Hraje se sice jen pro čest a slávu, hlavně pro radost ze hry, na žízeň, a bylo by fakt paráda něco takového mít, aby to každý hráč viděl bez únavy a adrenalinu v krvi. Možná by to mnohým pomohlo. P.S. až možná někdy nastoupíš, bylo by potřeba to také natočit, aby bylo možné srovnávat, zda jsi se z hlediště poučil i ty sám!

Datum 19.04.2010

Vložil Jirka Lád

Titulek Re: Re: Zamyšlení

Odpovědět

No k tomu je ještě cesta daleká, ale rád bych, kdyby někdo ten materiál vytvořil a já mohl být podroben vlastní kritice.

Datum 20.04.2010

Vložil michal pročko

Titulek Re: Re: Re: Zamyšlení

Odpovědět

vite ja se na hriste moc casto nepodivam a kdyz jo tak na chvilku ale i za to jsem rad protoze fotbal zboznuju a s touto debatou mate pravdu kazdy by mel zacit s kritikou sama sebe ale hlavne kazdy by mel kritiku vyslechnout i od jinych a unest ji!!!strasne rad hraju za starkov a jsem na to hrdy ze za nej muzu hrat i kdyz to neni tak casto ale taky se neubranim rict ze je tezke hrat jedna vec je jista hra po zemi je daleko ucinejsi nez ty nakopy do predu ale kdyz uz mame po te zemi hrat tak taky musi byt s kym a naucit se vyuzivat cely tym a ne hrat jen na jednoho utocnika(dibla)je pravda ze to je v soucasnosti asi nejlepsi hrac starkova ale taky by mu mohl nekdo vysvetlit ze fotbal je kolektivni hra a ze vse sam nevyhraje myslim ze kdyby nahral aspon trikrat z peti balonu co ma tak by to bylo mnohem lepsi a ucinejsi!!!!takze abych to shrnul kamera je super napad nad uz mu to dojde!!!

Datum 21.04.2010

Vložil Adam Lád

Titulek Re: Re: Re: Re: Zamyšlení

Odpovědět

Naprosto souhlasím s Michalem, že unést kritiku je u nás u problém u horkých hlav.. A hra na jednoho člověka je pro zkušený tým opradu dost čitelná..
Já bych byl rád i za dva z pěti balonu:) Ale nemyslím, že kamera by tomu u Diblala pomohla - on to ví, ale není schopný:)